miércoles, 17 de abril de 2013

PRESENTACIÓN DE LA TEMPORADA 2013 RAL.LI 1/24 19 DE ABRIL


PROPERA PROVA DEL CAMPIONAT: KINPUNT SLOT (ULTIMA EN FARINA!!)
ST. PERE DE TORELLÓ, 26 i 27 D'ABRIL
ATENCIÓ: TANDES DIVENDRES VESPRE I DISSABTE TARDA

INSCRIPCIONS PELS PILOTS PRIORITARIS FINS EL DIA 19 D'ABRIL

12è Campionat de Catalunya Interclubs de Ral.li-slot 1/24: PRESENTACIÓ DE LA TEMPORADA 2013



Benvolguts amics,
Ens plau presentar-vos per aquest any 2013, la 12a edició del Campionat de Catalunya Interclubs de ral.li-slot a escala 1/24, o el que és el mateix: "el Xampi"...
Ja està disponible per a la seva descàrrega el reglament tècnic de la temporada 2013 i els annexos de vehicles admesos en cada categoría, al següent enllaç: www.rallyslot124.net
A nivell esportiu no hi ha canvis substancials, mantenint-se el mateix esquema del 2012 amb 6 proves puntuables, disputades al 50% entre farina a la 1 ª meitat del campionat i asfalt a la 2 ª meitat.
Es mantindrà la mateixa estructura dels ral.lis que en la passada temporada (3 etapes "non-stop" en asfalt, i 2 "maxietapes" amb descans inclós en els de farina), i com tots sabem que "la cosa no està per orgues" , es mantindrà el mateix preu de les inscripcions dels darrers 5 anys (12 euros, 2 cotxes: 8 del 1r cotxe + 4 del 2n).

CALENDARI 2013


12-13 gener
RODAMÓN SLOT
Neu
Súria
1-2 març
A.E.O. SPORT
Neu
Vic
26-27 abril
KIN PUNT SLOT
Neu
St. Pere de Torelló
14-15 juny
SLOT LES FRANQUESES
Asfalt
Les Franqueses del Vallès
13-14 setembre
G.A.S.S. SLOT
Asfalt
Sabadell
18-19 octubre
R.P.M. SLOT
Asfalt
Salt


Continuant amb les "línies mestres" que ja es van anunciar el passat mes d'octubre, per a l'any 2013 s'introdueixen canvis notables a nivell tècnic que s'han anat gestant durant tota la temporada 2012, que ha servit com "temporada-pont" per arribar a la 12a edició del "Xampi".
Es mantenen les categories de vehicles moderns (WRC, A4, A2 i S-Protos), i apareix un nou grup: el F2000, per a turismes de dues rodes motrius (Kitcars, F2000, etc., No GTs) amb motor en transversal i gran llibertat a nivell de preparació de carrosseries.
Es mantenen amb alguns canvis tècnics les Copes de promoció "R-WRC" i "R-A2", que es destinen a potenciar els vehicles de mida "no tan gran" en el cas dels WRC (els WRC/SWRC/S2000 i R5 a partir del 2011), i els cotxes de mida petita a l'A2 (per als amants de la conducció de les "pilotetes").
Als vehicles històrics, com a novetat per al 2013 es separen els grups B per tipus de tracció, tal com es fa al grup A, quedant les categories d'històrics de la següent manera: Grups B4, B2 i Clàssics.
Pel que fa a les monomarques es manté un any més la categoria Avant Slot, però debut a l'absència al mercat de pneumàtics 1/24 d'Avant, serà esponsoritzada pel fabricant Scaleauto.
La "Scaleauto Porsche Cup", que ens ha acompanyat amb èxit les 2 últimes temporades, evoluciona radicalment en benefici de la nova categoria "MSC SWRC CHALLENGE 1/24", anunciada recentment pel fabricant, i que s'estrenarà al campionat a partir de mes de juny, a la 2a meitat de la temporada coincidint amb els 3 ral.lis d'asfalt. Per donar més emoció es disputarà amb format "a l'esprint", puntuant les 3 proves sense descomptar-se cap resultat.
Es consolida en aquesta temporada una altra novetat introduïda el 2012: per a una major semblança amb la realitat, es considera que els vehicles moderns passen a ser històrics als 25 anys, i per tant es realitza un augment de la "edat límit" fins a l'any 1988 que afecta els vehicles dels grups "A4" i "A2", 'per sota de la qual passaran a ser vehicles històrics dels grups "B4", "B2" o "Clàssics" (aquests últims en un o altre grup en funció de la competitivitat del model).
En les properes temporades, aquest límit anirà augmentant en 1 any successivament. D'aquesta manera intentem assolir 2 objectius: d'una banda anem a poc a poc injectant "aire fresc" amb nous models a les cada vegada més esquifides llistes de vehicles històrics, mentre que alhora anirem progressivament "reciclant models requetevistos" als parcs tancats, com per exemple un dels "cocos" de la categoria A4 (el Toyota Celica ST-185 de l'any 1990), que a la temporada 2014 deixarà de ser A4, "obligant" així poc a poc als pilots a buscar nous models competitius, cada vegada més moderns i acords amb els actuals grups "A".
A nivell tècnic, la major novetat residirà en l'ús de pneumàtics de goma lliures (no silicones) per als vehicles moderns, i de goma "acanalada" comercialitzada per slot 1/24 per als vehicles històrics i les monomarques, que seran lliurats per la organització només als ral.lis sobre asfalt.
L'única categoria que permetrà l'ús de rodes d'escuma i pneumàtics de goma lliures (no silicones) serà el "Grup S-Protos", i per tant qualsevol vehicle (modern o històric) inscrit en una prova que utilitzi rodes d'escuma, serà inclòs automàticament dins d'aquesta categoria.
Amb aquesta mesura es pretén donar participació als pilots que prefereixin continuar utilitzant rodes d'escuma als seus vehicles amb reglamentació de la temporada 2012, sense necessitat d'haver de realitzar cap canvi als mateixos.
Aquesta ha estat una breu presentació del que us hem preparat per la temporada 2013, en què el Campionat de Catalunya Interclubs de rallyslot 1/24 arribarà a la seva 12 ª edició.
Rebeu una cordial salutació de tot l'equip organitzador del campionat, que tindrà inici els propers dies 12 i 13 de gener a la localitat de Súria, on els amics de Rodamón Slot ens preparen 2 intenses jornades matinals de dissabte i diumenge amb neu en quantitat, trams "marca de la casa" i gastronomia "de la terra", com no podía sere d'altre manera ...
Ens veiem en breu a Rodamón Slot Súria!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario